Oh Snap!

Direktori Wisata Indonesia @2012 - 2020 | All Right Reserved

Home / Indonesia / Jakarta / Welcome Statue in Jakarta

Welcome Statue in Jakarta

Welcome Statue In Jakarta

Direktori Wisata.- The Welcome Monument was built in swampy area at the meeting point of the capital’s two main boulevards, General Sudirman and M.H Thamrin Boulevard in 1960. Now, in the first decade 21st century, the statue is surrounded by some of the tallest, most luxurious and modern building in Jakarta, Indonesia.

welcome-statue-in-jakartaAs the capital city of Indonesia, Jakarta is a bustling metropolis of over 12 million people. Located strategically on the northwest coast of Java, Jakarta is the most important commercial harbor, while also serving as an international financial centre and the seat of Indonesia’s central government.

Jakarta’s strategic location on international sea routes has opened its doors to many influences from orther countries, resulting in a unique and exciting cultural mix. The original inhabitants, known as the Betawi, have their own cultural traditions language, costurnes and culsine – a mรซlange of Dutch, Portuguese Arab, Indian, Malay and Chinese Influences.

Jakarta is a showcase of Indonesia’s diversity, capital of an archipelago comprising over 17.000 island, home to 300 etnic, groups and speaking 200 ditined languages. With 230 million people, Indonesia is the world’s fourth most populated country, This vibrant and colorful city welcomes visitors to many places on interest, both historical an cultural.[]

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • Pinterest

18 Comments

  1. wah sudah lama saya tidak berkunjung ke Jakarta lihat bundaran HI saja cuma di TV,padahal dulumah suka berolahraga pagi disitu,,,,,,,kapan yahhhhhh

    • Kalau min Ke Jakarta bisa mampir dan lihat langsung kang, bundaran HI dengan patung selamat datangnya. ๐Ÿ˜€

      • pokoknya kapan-kapan ajak saya kang dede

        • Yuk main ke patung selamat datang ini Kang, rame-rame biar ngumpul yang kata wisatawan asing ini namannya di “Welcome Statue in Jakarta” sih…. ๐Ÿ˜€

        • Jakarta apapun masalahnya tetaplah ibu kota negara yang wajib kita cintai

        • Benar Kang, Jakarta akan tetap menjadi sebuah Kota yang tetap di cintai warga dan masayrakatnya. ๐Ÿ˜€

  2. Kalau saja bagi kaum para pendatang yg datang kejakarta blm melihat patung ini, belum syah datang kejakartanya ya mas ๐Ÿ™‚

    • Banar Mba Susi, karena patung selamat datang ini merupakan salah satu ikon Kota Jakarta. ๐Ÿ˜€

      • saya tahunya cuman monas.heheh

        • Monas juga ada di Jakarta ya Kang ? tetangga mah sama patung selamat datang ini. ๐Ÿ˜€

  3. patungnya keren banget yamas.saya belum ngeliat secara langsung nih

    eh tumben mas indra bikin artikel bahasa inggris

    • Patung selamat datangnya gak pernah cape tuh Kang, beridiri terus. ๐Ÿ˜€
      Sekali-kali pakai bahasa Inggris Kang, sambil belajar memperlancar, kalau salah ya maafin ya…. ๐Ÿ˜€

  4. Kalau ke Jakarta lagi.. antarin saya keliling-keliling loh Kang.. Ojo mbayar loh hehehe

    • Sip Kang, tinggal gendong saya antar keliling kota. ha,, ha,,, ha,,,,

  5. terakhir kesana waktu umur 28 th pas ulang tahun jadi kenangan tak terlupakan

    • Wah senang sekalai memiliki kenangan yang indah di Ibu Kota Jakarta ya Kang,:D

  6. saya dah lama gak ke Jakarta kang, paling kalo pas belanja ke Harco saja ๐Ÿ™‚

    • Nah itu kan Juga Jakarta Kang ๐Ÿ˜€

Comments are closed.

This div height required for enabling the sticky sidebar
Translate ยป
error: Content is protected !! Sorry bro, dilarang copy paste..
Ad Clicks :Ad Views :